Regnskogfondets 12 nyheter

Bla, bla, bla bla, bla viktig følelsesladet informasjon, bla, bla, bla bla og bla.
Bla, bla, bla bla, bla viktig følelsesladet informasjon, bla, bla, bla bla og bla.

Fargerike beskjeder

Hvordan formidler du en fargerik beskjed så alle ansatte får med seg de fargerike følelsesnyansene i beskjeden istedenfor at følelsene drukner i en sølepytt av små, grå ord i en lysegrå e-post?

Lars Løvold har et solid tips de bruker hver dag i Regnskogfondet, «12-nyhetene».

– Vi i Regnskogfondet jobber med regnskogområder spredd rundt på hele kloden, sier Lars, en viktig ting skjer i f.eks Brasil eller Kongo som bare en håndfull av våre 45 ansatte får med seg. Dette var et problem for oss helt til vi fikk tips om «12 nyhetene» av Kari Bucher. Kari er aksjonsleder i TV-aksjonen og for et par år siden så hun med egne øyne hvordan Amnesty daglig brukte 12-nyhetene for å formidle fargerike muntlige beskjeder til alle ansatte.

12-nyhetene3
Kari Bucher i TV-aksjonen og Lars Løvold i Regnskogfondet.

12 nyhetene hos Regnskogfondet

Klokken 12 er alle ansatte i Regnskogfondet samlet i lunsjrommet og Lars eller en annen har 5 minutter til å legge fram en sak med all dens farger og sjel. F.eks historien om Valivambenes miljøpris for hans arbeid med Virungaparken. Valivambene bor i Kongo og er en av Regnskogfondets samarbeidspartnere. Se denne traileren om Virungaparken hvis du vil se eksemåpel på en fargerik og følelsesladet beskjed. Videoen varer bare i 2 minutter og 6 sekunder.

Se videoen om Virungaparken ved å klikke på bildet.
Se videoen om Virungaparken ved å klikke på bildet.

Les «Kjell Erik ble kvitt «mail-til-alle» e-postene» her.

Legg inn en kommentar